6 tipů, jak rozvíjet svůj web

Spustili jste nový web a nevíte, jak ho posunout dál? Následujících 6 tipů vám může pomoci.

Nezapomínejte, že spustit web nestačí. Aby vám přinášel očekávané výsledky, musíte ho neustále aktualizovat a pracovat s potenciálem, který v sobě má. Je to sice spousta hodin práce, ale výsledky přijdou! Každá minuta strávená rozvojem vašeho webu se dříve či později pozitivně projeví.

1) Obsah je král!

V dnešní době již nestačí pouze nabízet zboží či služby. Mnohem výhodnějším přístupem je budování komunity věrných uživatelů. Nabídněte lidem to, co chtějí. Vycházet můžete z analýzy klíčových slov, která byla popsána v článku “5+1 tip co udělat, než začneme s tvorbou webu”.

Vytvořte na vašem webu obsahovou část! Jaké jsou možnosti?

  • Slovník pojmů - vysvětlete uživatelům odborné výrazy, které se objevují na vašem webu a nemusí jim rozumět každý.
  • Blog - lidé chtějí vidět, že nekomunikují pouze s počítačem. Založte si blog, do něhož budou moci přispívat lidé z vaší společnosti. Uděláte tak z vašeho webu “živý organismus”. Zároveň můžete touto formou propagovat produkty nebo služby, popřípadě informovat o zajímavých akcích.
  • Magazín - tato sekce je nejvíce personálně náročná. Máte lidi na to, aby mohli tvořit obsah magazínu? Tak neváhejte a pusťte se do něj! Kvalitním obsahem (korespondujícím s oborem vašeho podnikání) si snadno vytvoříte komunitu lidí, kteří v momentě, kdy se budou rozhodovat o nákupu, zvolí vás a nikoliv vašeho konkurenta. Důležité je si uvědomit, pro koho obsah píšete. Musíte zvolit vhodný komunikační tón. Pokud píšete pro mladé, nevolte konzervativní, usedlý styl psaní.
  • Diskuzní fóra a komentáře - diskuzní fóra mohou velmi snadno zvyšovat sílu vaší komunity. Musíte si ale uvědomit, že tato forma může být velmi zrádná. Hlídejte si, co lidé ve vašem fóru a komentářích píší. Rozhodně nestojíte o to, aby se váš web hemžil negativními příspěvky. Nezapomeňte na to, že vaše fórum může využít i konkurence (smyšlené profily atp.).

Výše popsané možnosti jsou těmi nejvíce využívanými. Nebraňte se ale vlastní invenci. Zamyslete se nad tím, co by mohlo být pro vaše uživatele zajímavé. Dejte jim něco navíc!

Nikdy nezapomínejte na to, že váš obsah musí být originální. Za žádných okolností nekopírujte texty, které jste viděli u konkurence. Nepomůže vám to ani v budování věrné komunity, ani nezlepšíte své postavení v očích vyhledávačů - naopak.

Image 0

2) Nezapomínejte na titulky a popisky!

Každá stránka webu by měla obsahovat tzv. metainformace. To jsou informace, které běžný uživatel nevidí, ale jsou důležité pro vyhledávače.

Které vyplňovat a které ne?

Například klíčová slova již není třeba vyplňovat. Roboti vyhledávačů se jimi nenechají ovlivnit a umí sami rozklíčovat, o čem se v daném textu píše. Sami pochopí z obsahu, co je podstatné. Naopak nejvíce důležité jsou titulky a popisky (description). Z těchto informací se vytváří takzvané snipety. To jsou ve své podstatě inzeráty, které zobrazí ve výsledku hledání (SERP).

  • Titulek - max. 65 znaků. Velmi zde záleží na pořadí a významu slov a slovních spojení. Ty mají vliv na SEO a míru prokliku (CTR).
  • Popisek - max. 150 znaků. Popisek nemá vliv na SEO, ale významně ovlivňuje CTR. Formulujte ho jako inzerát a dostatečně zdůrazněte výhody, které nabízíte.

Image 1

3) Linkbuilding - budujte kvalitní odkazové portfolium!

Hned zkraje je třeba si říct, že snaha o přelstění vyhledávačů je zbytečná. Využití nekalých technik vás navíc bude stát penalizaci!

Budujte kvalitní partnerství tak, aby vámi umístěné odkazy v budoucnu přinesly co největší návštěvnost. Vyhněte se hromadným registracím do firemních katalogů! Nepotřebujete totiž 10 000 nekvalitních odkazů, které jsou umístěny tam, kde vaše relevantní publikum není. Mnohem lepší je mít méně odkazů, ale na místech, kde se vaše cílová skupina reálně nachází.

Jaké techniky se při tvorbě odkazového portfolia dají využít?


  • “Pay per Post” (Placené články) - existují různá webová tržiště, kde se setkává vaše poptávka s nabídkou bloggerů. Můžete si tak nechat napsat článek někým, kdo se tím živí. Vám to ušetří čas a váš článek bude kvalitně zpracován (dle výběru autora). Také záleží na webu, kde bude daný článek uveřejněn. Nejlepší volbou je samozřejmě web, zabývající se vaší problematikou.
  • Odkazy v diskuzích - důležité je, aby se váš komentář a odkaz netvářil reklamně. Pokud může být diskutujícím odkaz prospěšný, tak nebudou mít problém s jeho prokliknutím. Pokud v něm ale uvidí cílenou reklamu, může vám to pouze uškodit.
  • Vlastní blog na známých portálech - nejen iDnes nebo Aktuálně. Můžete využít i odbornějších portálů typu Lupa atp. Důležité ale je, aby vaše příspěvky měly hlavu a patu!
  • GuestBlogging - jde o to, že svůj článek nabídnete jinému webu. Abyste mohli publikovat své články, není zapotřebí mít na svých stránkách vlastní blog nebo magazín. Mnoho, zejména menších portálů, uvítá dalšího autora, pokud nabízí kvalitní obsah.
  • Výměna odkazů - v tomto případě je důležité, aby výměna přinesla užitek oběma stranám.
  • Podpůrné weby - pro zpětné odkazy můžete vytvořit podpůrné weby, které budou s vaší stránkou prolinkovány. Nestačí ovšem pouze vytvořit mikrostránku a nechat ji žít svým životem. Pokud chcete, aby vám odkazové portfolium fungovalo co nejlépe, je nutné se o ni starat a pravidelně ji aktualizovat.

Existuje mnoho dalších způsobů, jak budovat své odkazové portfolium (využití sociálních sítí, doporučení zákazníků, affiliate atp.). Vždy je ale nutné držet se základního pravidla - získávat pouze kvalitní odkazy.

Image 2

4) Využijte sociální sítě!

Stále více firem si začíná uvědomovat, že komunikace se zákazníkem skrze sociální sítě může být velmi přínosná. Statistiky ukazují, že lidé využívají sociální sítě i v rámci svého nákupního procesu.

Proč jim tedy nenabídnout relevantní obsah i zde? Můžete tak podpořit prodej vašich produktů či služeb, upozornit na akce, sdílet zajímavé články z vašeho blogu a mnoho dalších aktivit.

Důležité je si ovšem dopředu stanovit strategii, jak a co budete na sociálních sítích sdílet. Pokud si s tím nevíte rady, je vhodné využít služeb online marketingových specialistů.

Pokud například vaše facebooková stránka nebude aktivní (lidé nebudou komentovat, sdílet, “lajkovat”) může to znamenat, že vaše strategie pro komunikaci na sociálních sítích není dobře zvolená, nebo že váš obor podnikání není pro využití sociálních sítí tak zajímavý.

Image 3

5) Nezapomínejte na online marketing!

Skrze nástroje online marketingu budujete povědomí o vašem podnikání, produktech a značce. Patří sem všechny reklamní systémy. Nejpoužívanějšími jsou srovnávače cen (Heureka, Zboží, Google nákupy) a PPC kampaně (AdWords, Sklik).

U těchto systémů ale online marketing nekončí! V dnešní době je vhodné se zaměřit na tvorbu virálních videí, rozesílat personalizované newslettery, využít Facebook, PPC atp.

Online marketing úzce souvisí se SEO. Správně nastavené kampaně skrze AdWords a Sklik nebo vhodně prezentované produkty skrze srovnávače cen vám mohou zvýšit popularitu webu a jeho návštěvnost. To se nejčastěji promítne ve výsledcích přirozeného (organického) vyhledávání.

Image 4

6) Měřte, analyzujte a vyhodnocujte!

Chcete sledovat, jak se uživatelé na vašich stránkách chovají? Můžete využít nástroj Google Analytics.

Co můžeme skrze tento nástroj sledovat?


  • Odkud k vám uživatel přišel
  • Kolik času strávil na jednotlivých stránkách vašeho webu
  • BounceRate - jaké procento návštěvníků ihned opustilo analyzovanou stránku
  • Jaký obrat nám přinášejí investice do jednotlivých reklamních kampaní
  • Počet uživatelů, kteří k nám přijdou skrze sociální sítě a provedou nějakou akci
  • Konverzní poměr - jaké je procento zákazníků, kteří provedou nákup
  • Poměr nových a vracejících se zákazníků
  • Další demografické a personální informace

Využití nástrojů typu Google Analytics by mělo být nezbytnou součástí vašeho online podnikání. Dokáží vám rychle ukázat, jaké kanály vám fungují a jaké ne. Na zjištěné skutečnosti můžete následně velmi rychle reagovat.

Image 5



Buďte lepší než vaše konkurence a nezanedbávejte obsah vašich stránek. Veškerá práce, kterou věnujete jejich rozvoji, se vám v budoucnu vrátí!

zpět na seznam článků
Filip Vlkanova
projekt manažer
Související články
Pošlete nám nezávaznou poptávku
Kontaktujte nás